hannavi.blogg.se

Juristfeminist.

Näringstillskott.

Publicerad 2015-04-27 20:08:37 i Allmänt,

I helgen har jag bokstavligen talat gjort skitgöra - har skottat gödsel tills jag inte kunde lyfta armarna mer och sen spridit ut det i lilla landet. Har nu rensat fyra av sex små odlingsplättar och så snart jag känner mig lite säkrare på att minusgraderna har sagt hejdå för den här säsongen så tänker jag börja med att själva sådden (litar absolut inte på att det är vår till valborg då det snöade på kvällen förra året). 

Tomater, paprika och några kryddor har jag förodlat och i själva landet tänker jag sen direktså morötter, rädisor, squash, rödbetor och dill. Sen blir det nog till att sätta några potatisar också. Men det gäller som sagt att inte vara för ivrig så att inte frosten tar död på allt vid ett bakslag i vädret. 




Både tomaterna och vindruvorna börjar komma upp och lapa i sig av vårsolen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela